Iris Poldervaart

Nieuw in Nederland: Noir Stockholm

16 juni 2017

Fijn beauty nieuws: het Zweedse haarverzorgings en -stylingmerk Noir Stockholm is nu ook in Nederland verkrijgbaar. Van de coole verpakkingen (hallo, Scandinavisch minimalisme) tot de geweldige geur; deze professionele haarproducten hebben een héél hoog ‘moet ik hebben’-gehalte.

“We want hair to be hair.”

Noir Stockholm werd ontwikkeld door haarstylist Hans Nilsson en Ellen Ericsson, oprichters van de high-end salon Noir Stockholm. The Chair was aanwezig bij de Nederlandse lancering van het merk, waar Hans Nilsson duidelijk uitlegde (en liet zien) wat Noir Stockholm zo’n bijzonder merk maakt. “Noir is meer een lifestyle brand dan een hair care brand. Wanneer wij over haar denken, doen we dat altijd vanuit een fashion standpunt. Vaak zie je dat er veel aandacht aan haar wordt besteed, en dat mode daar maar een beetje bij komt kijken. Voor ons gaat het om het totaalbeeld; als je haar mooi zit, wil je er voor de rest ook goed uitzien”. Wat overigens niet betekent dat haar voor Noir Stockholm op de tweede plaats staat; integendeel. Hans: “We hebben geen enorme productlijn, we vinden dat het moet draaien om kwaliteit. We maken producten op basis van wat vrouwen nodig hebben. Producten waarvan mensen in de salon denken: ‘Wow, mijn haar zit goed’, en waarmee ze dat zelf thuis ook kunnen bereiken”.

Wat maakt Noir Stockholm zo uniek?

“Bij de ontwikkeling van het merk hielden we drie stappen in gedachten. Stap één: the look. Die moest intrigerend zijn. Mensen moeten denken: ‘ik wil dit ruiken, ik wil dit aanraken’. De producten zien er geweldig uit in je badkamerkastje. Ik zeg altijd: ‘als je je huis probeert te verkopen moet je zorgen dat dit in het zicht staat’. Stap twee is de geur. Dat is een heel belangrijk deel van het product. We werkten samen met experts om geuren te creëren die speciaal en subtiel zijn. Stap drie is functie; het product doet wat het belooft”.

Dat doet het zeker; alle producten zijn uitgebreid getest in de salon, op sets en op het podium. Stuk voor stuk bevatten ze de beste natuurlijke grondstoffen en zijn samengesteld volgens moderne state of the art formules. Maar hoewel de producten heavy duty zijn, voelen ze absoluut niet zwaar, vet of plakkerig aan. Hans vertelt trots: “Ik gaf een keer een demo waarbij ik 13 producten over elkaar gebruikte. Na afloop voelde het nog steeds als haar, en zag het er natuurlijk uit. Je zou nooit zeggen dat er zoveel product in zat”. De producten vielen niet voor niets in de prijzen tijdens de Swedish Beauty Cosmetics Awards.

Waar vind je inspiratie?

“Ik raak geïnspireerd door vrouwen die ik om me heen zie. Ik kijk veel naar vrouwen, maar gelukkig begrijpt mijn vrouw dat het altijd om het haar gaat. In Australië zag ik twee meisjes op het strand. Ze hadden perfect beach hair, gebleekt door de zon en het zoute water. Precies wat je voor je ziet als je aan Australische vrouwen denkt. Hun haar droogde perfect op en ik kon niet stoppen met staren. Ik was zo onder de indruk van wat het opgedroogde zeewater met hun haar deed. Het inspireerde me om de Beach Muse spray te creëren”.

Waarom gaat Noir Stockholm Nederland veroveren?

“Nederlandse en Scandinavische vrouwen lijken in veel opzichten op elkaar. Niet alleen qua uiterlijk, maar ook in de manier waarop ze met hun haar omgaan. Zowel Nederlandse als Scandinavische vrouwen gaan voor makkelijk en effortless haar, maar wel altijd op een stijlvolle manier.

“Cut and color hair with perfection, style it for a purpose. Wear it like you don’t care!”

Volg Noir Stockholm Nederland op Instagram

NOIR STOCKHOLM banner

 

 

 

Beeld: Noir Stockholm