Iris Poldervaart

Michael Polsinelli Artistic Director Sebastian

30 september 2014

Iedereen kent Tom Ford wel of Karl Lagerfeld de iconen en smaakmakers van de fashion wereld. MAAR wist je dat de haar wereld ook iconische smaakmakers heeft? Nee..? Geen zorgen, wij nemen je graag mee in deze wondere wereld en laten je kennis maken met alle haariconen die deze business te bieden heeft.

Zondag 21 september spraken wij tijdens de Trendvision met hairstylist Michael Polsinelli , tevens Artistic Director Sebastian Professional. Michael is één van de smaakmakers die de grenzen van style en design op haargebied doorbreken. Ze zoeken naar inspiratie in elk aspect van het leven. Zij definiëren What’s Next!

Wij spraken Michael over hoe belangrijk online en social media is voor hem als hairstylist.

SB1

SB2

Q: Hoe balngrijk is online voor jou als hairstylist?

Het is een uitdaging om op de hoogte te blijven wat er speelt online en op fashion gebied. Via social media blijft je ‘plugged in’. Niets blijft hetzelfde.

Q: Wat voor een consument gebruikt de producten van Sebastian Professional?

Chic, slim, up-to-date, modieuze klanten die weten wat er gaande is in de wereld.

Q: Is de online wereld belangrijk voor wat je doet?

Ik denk dat we heel goed up-to-date zijn wat er online gebeurt. We zorgen dat we constant even inloggen om alles bij te houden. We proberen om te zien wat gebeurt in de wereld. Niet alleen op fashion gebied maar juist ook in de arcitectuur en art.

Q: Heeft online de ‘haar business’ veranderd?

Ik denk dat de wereld is niet meer verdeeld is door landen. Het is een globalisering, één wereld. Wat we doen in de VS zie je in Nederland binnen een fractie van een seconde.

Q: Ben je actief op social media?

Instagram, Facebook en Twitter, dus YEH! Maar vooral Facebook.

Q: Hoe belangrijk vind je educatie voor de consument?

Het is aan ons ‘de professionals’ om onze klanten te informeren. Ze komen naar ons omdat ze het gevoel willen hebben de vinger aan de pols te hebben. Cliënten willen de Sebastian wereld. Ze willen juist weten wat er gebeurt in de ‘haar’ wereld.

Q: Wat vind je van haar in het algemeen op straat?

Er is een hele grote kloof tussen de professionele haar business en de consument, omdat er een verschil is tussen creatief haar en draagbaar edgy haar. Daarbij is de consument nog steeds heel erg veilig. Het is aan ons ‘de professionals’ om onze klanten te informeren.

Q: Hoe kunnen we dat gat kleiner maken?

Het is moeilijk maar we kunnen wel degelijk iets doen. Wellicht moeten wij de grenzen wel wat verleggen. Wij geven ze soms wat ze willen en wat hen gelukkig maakt. Misschien kunnen wij ze leren net een stapje verder te gaan. Dat hoeft niet te gek te zijn maar misschien helpt het om ze betere stylingstechnieken te leren. Wij moeten de consument inpireren! Laat ze weten wie ze moeten volgen, wat ze in de gaten moeten houden.

Q: Wat zijn volgens jou de HOT or NOT trends op haargebied?

O My God, wat een lastige vraag! Er zijn tegenwoordig meer dan 200 ontwerpers die alleen een ‘trend’ neerzetten. Wij geloven niet meer zo zeer in trends maar wat jou trekt als persoon.

Q: Dus geen trends meer maar ‘Tailor Made’ haar?

Shay Dempsey (Global Art Director Sebastian Professional) en ik werken al jaren zo, we geloven niet in trends. Ik weet het magazine’s dit niet willen horen, maar het gaat over de kapper die als een cameleon de klant moet aanvoelen om hem/haar te geven wat ze wilt. Een persoonlijk ‘tailor made’ kapsel.

SB4

P.S. Wij spraken die dag ook Mark Hayes, International Creative van Sassoon. Interview binnenkort online, so stay tuned!

(Tekst: Iris Poldervaart)

Beeld: Sanne Krijenborg

Categorieën