Iris Poldervaart

Een mermaid haarkleur voor business babe Eva van der Mei

15 oktober 2018

Voor onze The Color najaars 2018 campagne hebben wij dit keer niet gekozen voor modellen. Maar in plaats daarvan biedt The Color een podium aan zes ambitieuze en inspirerende vrouwelijke rolmodellen. Eén van deze vrouwen is Eva van der Mei, PR dame pur sang! Na jaren ervaring te hebben opgedaan door de PR te verzorgen voor verschillende mode labels is Eva haar eigen PR bureau begonnen; EvdM Agency in Amsterdam. Eva staat bekend om haar gevoel voor trends en de combinatie van outgoing vs. zakelijk.

Onze Color Director Floor Mulder ging met Eva aan de slag en creëerde een mermaid haarkleur, gemaakt met SoColor Cult van Matrix, welke perfect aansluit bij haar persoonlijkheid!

Bekijk hier hoe Color Director Floor deze kleur stap voor stap heeft gemaakt!

Ook legden wij deze feisty PR dame wat persoonlijke vragen voor;

1. Als je jezelf zou mogen omschrijven in ‘keywords’, welke zou je dan kiezen? 

Hard working, creatief, streber, ondernemend, recht door zee, sociaal, vriendelijk en zorgzaam.

2. Waar ben je het meest trots op wat je hebt bereikt in je leven?

Als ik naar mijn leven in het algemeen kijk, ben ik heel trots op de vrienden en familie die ik om mij heen heb. Daar haal ik heel veel energie uit en dat maakt het leven wat ik heb nog leuker. Daarnaast ben ik heel trots wat ik samen met het team opgezet heb met EVDM Agency: we mogen zoveel leuke projecten oppakken en werken voor erg leuke klanten. Hoe zwaar de PR wereld ook kan zijn, je moet steeds on-top-of-your-game zijn en van alles op de hoogte zijn, we leveren toch elke keer de kwaliteit die ik wil leveren. Strakke deadlines worden gehaald en de gestelde doelen van de klanten worden vaak zelfs overtroffen. Daar ben ik super trots op.

3. Je bent een ambitieuze vrouw, waar zie jij jezelf over vijf jaar?

Over 5 jaar hoop ik dat EVDM Agency een nog groter succes is dan dat het nu is. We mogen met en voor superfijne merken en klanten werken en groeien behoorlijk snel. Dit wil ik vasthouden, uitbreiden, maar zeker niet inleveren qua kwaliteit en onze standaard hoog houden, zoals hij nu is.

4. Wat voor een rol speelt beauty over het algemeen in jouw leven?

Naast dat ik beauty een belangrijk aspect vind, is het binnen de branche waarin ik werk ook fijn om goed voor de dag te komen. Een goede eerste indruk geeft je toch een voorsprong. Ik zorg dat ik er verzorgd uit zie, ook om te laten zien dat ik overal veel verzorging in stop: zowel in mijn voorkomen, als het werk wat wij leveren.

Ook word ik een dagje ouder, dus dan ben je er ook meer mee bezig. Cremes voor je huid, schoonheidsbehandelingen, je haar, etc. Ik houd ervan om goed voor de dag te komen en daarnaast is het ook een vorm van ontspanning (de behandelingen) en kan je door middel van je uiterlijk laten zien waar je voor staat.

5. Hoe belangrijk is jouw haarkleur voor je? 

Ik vind het belangrijk dat de haarkleur die je draagt, jou ook goed staat. Dus af en toe een gek uitstapje naar een bepaalde kleur (uiteraard tijdelijk) kan leuk zijn, mits het past bij de rest van jouw verschijning. Ik vind het wel belangrijk dat ongeacht welke kleur je draagt, dat het er verzorgd en voedzaam uitziet. Niet dor, dof en dood, kortom een rijke kleur.

6. Wat betekent women empowerment voor jou?

Women empowerment staat voor mij dat je doet waar jij je gelukkig bij voelt. Schijt hebben aan wat anderen vinden, maar je eigen pad bewandelen en de keuzes maken die jij wilt maken. Als jij carrière wilt maken, dan moet je dat doen, als jij huismoeder wilt zijn, dan moet je dat ook doen. Ongeacht wat anderen daarvan vinden. Het zelfvertrouwen hebben om te doen wat je wilt doen, dat naar buiten dragen en daar trots op zijn.

7. Ben jij in je dagelijks leven veel bezig met dit begrip? Waarom wel/niet?

Ik ben niet non-stop bezig met het begrip voor alleen vrouwen, maar ik vind het wel leuk om andere (vrouwelijke-)( ondernemers te ontmoeten en te spreken. Om te kijken wat zij doen en hoe we elkaar eventueel kunnen ondersteunen.

Daarnaast zijn er veel vrouwen om mij heen die rond de 30 zijn en in nieuwe fases van hun leven komen: nieuw werk, gezin stichten, huis kopen, etc. Daarin merk ik dat mensen de neiging hebben om hun mening vaak aan anderen op te leggen. Het is altijd goed om je mening te geven, maar iedereen is anders en kan daar anders mee om gaan of tegenaan kijken.

Ik zie dat bijvoorbeeld heel erg om mij heen bij vriendinnen die kindjes krijgen: ze krijgen de hele dag door zogenaamde goed bedoelde adviezen, terwijl ze er niet eens om vragen. ‘Je blijft toch wel fulltime werken, he?’, ‘Je gaat toch wel minder werken?’, ‘Nee, je moet wel borstvoeding geven’, ‘Je mag je kind alleen maar met houten speelgoed laten spelen’, etc.

8. Wat zou jij de jonge generatie vrouwen graag mee willen geven?

Maak keuzes waar je zelf achter staat, sta ik je eigen kracht.

Beeld: Valentina Vos

 

Categorieën