Iris Poldervaart

Aloxxi

14 september 2014

Volgens George W Schaeffer CEO van Aloxxi word elke vrouw in de ochtend wakker en kijkt zij naar haar haar, met altijd dezelfde vraag “heb ik een goede of slechte haardag!?’’. Zo herkenbaar voor mij alhoewel moet ik zeggen dat ik geluk heb met mijn haar. Het zit eerder als Tina Turner in de ochtend dan ik zonder volume wakker word.

Maar zo begon de opening van de Aloxxi presentatie in het College hotel en veel vrouwen om mijn heen waren al aan het mee knikken en lachen met zijn openings zin. Zo zaten wij aan een grote ronde tafel omringd door de heerlijkste hapjes en drankjes met allemaal gezellige mensen uit de PR en de media vol verwachting te luisteren.

Ook kwam George al meteen aan met het geval dat veel vrouwen niet eens weten welke kleur er in hun haar gaat. Vaak gaan ze naar de kapper of doen ze dit zelf thuis en word er maar wat gedaan. De meeste dames die dan ook bij de kapper komen hebben het thuis uitgeprobeerd en is het vaak totaal misgegaan. Denk aan die mooie groene waas of dat gelige rainbow blond. Dat moet er natuurlijk meteen uit en snel ;-)!

aloxxi

George is een echte vakman zo is hij gestart als oprichter van OPI Nagellak. Na deze succesvol op de markt te hebben gezet wilde hij een nieuwe weg inslaan. Hij kreeg de kans om te beginnen met een nieuw haarmerk genaamd Aloxxi. Hij zag alle kansen en een enorme marktgroei so he had to say yes and take this change.

Wat Aloxxi zo bijzonder maakt is toch wel dat een een hele veilige manier van haarkleuren is en natuurlijk (zonder gluten en parabenen) het is zelfs Kosher. Het staat garant voor een longlasting shine en het voed het haar tegerlijkertijd. Als ik terug kom van mijn highlights heb ik eerst 100 verschillende olieen nodig om het een beetje zachter te krijgen maar dat schijnt volgens George bij deze nieuwe innovatie niet meer te hoeven.

Het is zo veilig voor het haar doordat er geen amoniak inzit en alleen pure voeding. Mijn haar werd dan ook meteen ingesmeerd met de nieuwe shine producten van Aloxxi en ik moet zeggen het rook en glanste heerlijk. Volgens George moest ik er een in mijn tas stoppen. Moet ik ver door Amsterdam fietsen kan ik meteen mijn kapsel fixeren. Dus mijn tas is weer een haar item rijker.

Het leuke is dat ze deze brand zo persoonlijk willen maken dat zij elke haarkleur een bepaalde naam geven. Zo kom je bij de kapper en kan je meteen zeggen ik wil Ciao Bella in mijn haar of Prima Donna. Hoe leuk is dat !!

Ook vind George het heel erg belangrijk dat de klant meteen een persoonlijk stijladvies krijgt van een ervaren hairdresser in de salon. Zo heeft iedereen ander haar en dus ook een ander advies nodig. Zo is het volgens hem erg belangrijk dat de kappers goed opgeleid zijn.

George was erg enthousiast over de Tutorials op onze site. Hij vind het erg belangrijk dat de consument uitleg krijgt over hoe het haar te verzorgen maar er meteen een mooie look aan te geven. Dit is dus ook de make-up en kleding erbij die het plaatje totaal maakt. Volgens hem bestaat er niet een echte trend maar moet je vooral doen wat bij jou past. Hij gaf een voorbeeld over Brad Pitt. Nadat hij zijn haar korter knipte liep iedereen er in Amerika mee. Alleen bij de helft stond het niet. Daar is George erg eerlijk in! Zijn advies is dan ook blijf vooral dicht bij jezelf! Bij sommige vrouwen staat langer haar prachtig maar heb je het haar er niet voor knip het dan mooi kort in een kapsel wat bij jou gezicht past.

De Aloxxi brand wilt hij exclusief houden ook hier in Nederland maar het moet wel toegangkelijk zijn voor iedereen. Dus wat hij graag wil meegegeven aan iedereen is Follow your own mind and ask for Aloxxi!

George stond erop dat iemand van het team nog even wat met mijn haar deed en dat ik daarna terug kwam voor een foto. Dus hierbij George en ik. Ik ga nu genieten van mijn Aloxxi producten. Dus ik ga zo aan de slag met een heerlijk masker of zal ik er gewoon even snel de droogshampoo indoen 😉

Have a beautiful and great hairdo weekend. Keep yourself inspired and till next week!

(Tekst: Anna de Pagter)

Op de hoogte blijven? Stay up to date via -> Aloxxi Facebook