Iris Poldervaart

de See-now-buy-immediately beweging

23 februari 2016

Op 5 februari 2016 werd de see-now-buy-immediately beweging geïntroduceerd. Dat haar, make-up en fashion hand-in-hand gaan is niks nieuws. Sterker nog, ze kunnen niet zonder elkaar. Twee keer per jaar showen de meest gerenommeerde merken hun nieuwe collecties. Zo zijn net de eerste najaar 2016 collecties getoond tijdens New York Fashion Week, en is Londen Fashion Week inmddels al gestart.

Vanaf september 2016 zal alles veranderen. Merken als Burberry, Tom Ford en Tommy Hilfiger kondigen de see-now-buy-immediately fashion shows aan. Dit heeft alles te maken met het feit dat op dit moment shows 4 tot 6 maanden voor de collecties daadwerkelijk in de winkel liggen getoond worden. Door de komst van online en social media is de vraag van de consument veranderd, wat we zien willen wij dan ook nu hebben. Daar zullen deze merken op in gaan spelen. Wat zij in september tonen op de catwalk zal dan ook direct verkrijgbaar zijn in de winkel. Het zal niet lang duren voor alle andere merken deze beweging zullen opvolgen.

Wij zijn heel benieuwd wat het effect van deze beweging zal zijn op de haar en make-up trends. Deze zullen ook relevanter moeten zijn bij deze shows en sneller over worden overgenomen door de consument. Social media heeft nu al een grote invloed op welke kapsels en make-up trends worden opgepikt en zal door deze verandering/beweging een nog grotere rol gaan spelen. Wij als The Color zijn daar stiekem wel blij mee. Zodoende worden kapsels en trends toegangkelijker voor de consument. Ze worden geïnspireerd en kunnen er ook direct iets mee, mits de beauty merken met deze see-now-buy-immedialety beweging mee zullen gaan. De toekomst zal het moeten uitwijzen. Wij zitten in ieder geval op het puntje van onze stoel…

Tekst: Iris Poldervaart

Categorieën