Iris Poldervaart

Sara Sampaio is het nieuwe gezicht (en haar) van Moroccanoil

22 februari 2017

Sara Sampaio is het nieuwe gezicht van Moroccanoil. Dat maakte WWD vandaag bekend.

De 25-jarige Sara vervangt Rosie Huntington-Whiteley als ambassadrice van het merk. En die keuze maakte Moroccanoil niet zomaar. De benoeming van het Portugese model als het gezicht (en natuurlijk het haar) van het merk, maakt onderdeel uit van een nieuwe marketingstrategie waarmee Moroccanoil een bredere doelgroep wil aanspreken.

Universele schoonheid

Carmen Tal, oprichter van Moroccanoil, legt uit: “Sara heeft schitterend donker haar en een prachtige olijfkleurige huid. Een universele schoonheid waarin mensen van over de hele wereld zichzelf kunnen herkennen”. Dat betekent natuurlijk niet dat het merk niet tevreden was over Rosie Huntington-Whiteley en haar blonde lob. Tal: “We houden altijd de producten die we gaan lanceren in ons achterhoofd bij het kiezen van een gezicht. Veel producten zijn meer gericht op dit haartype – donkerder, dikker, glanzender; een natuurlijker soort haar. Heel anders dan wat we met Rosie gedaan hebben. We proberen het beste van beide werelden neer te zetten”.

“Een universele schoonheid waarin mensen van over de hele wereld zichzelf kunnen herkennen” – Carmen Tal, oprichter Moroccanoil

#ArganEveryDay

Sampaio zal voor Moroccanoil verschillende evenementen bezoeken, in advertenties verschijnen en Moroccanoil vertegenwoordigen op zowel haar eigen social media kanalen als die van het merk zelf – alles vergezeld van de bekende #ArganEveryDay hashtag. Vooral video content, zoals exclusieve behind the scenes beelden van shoots, zal een grote rol spelen in de nieuwe campagnes van het merk.

Wij zijn erg benieuwd naar de beelden en vooral naar de nieuwe producten die Moroccanoil en Sara Sampaio ons gaan brengen tijdens hun samenwerking!

Beeld: WWD

Categorieën