Iris Poldervaart

Glossier breidt Balm Dotcom lijn uit

20 juli 2016

Hier in Nederland is misschien het nog geen bekende naam, maar in Amerika is het een serieuze cult hit: de producten van Glossier. Emily Weiss, oprichter van beauty website Into The Gloss, zette dit make-up- en skin care merk in oktober 2014 op voor “real girls, in real life”. En dat slaat aan. Daarom breidt Glossier de Balm Dotcom lijn nu uit met drie nieuwe flavored lippenbalsems in de smaken kers, munt en roos.

Lippenbalsems met persoonlijkheid

CEO Emily Weiss legt uit: “iedere balm heeft een eigen ‘persoonlijkheid’. Munt ruikt als een frisse start en een net opgeladen iPhone”. Kers is een subtiele rode tint ook te gebruiken als make-up en ruikt “fun” en “speels met een 70s vibe” en roos ruikt “anders dan elke andere roos”. Deze balms vormen samen met de immens populaire kokos lippenbalsem – die volgens Weiss ruikt naar “vakantie in een tube” – de Balm Dotcom lijn, favoriet van menig beauty addict. De lippenbalsems zijn verrijkt met ricinuszaad olie, roosmarijn en bijenwas voor een extreem voedende werking.

Helaas verzendt webshop Glossier nog niet naar locaties buiten de Verenigde Staten en Zuid-Amerika, maar daar zou binnenkort best wel eens verandering in kunnen komen. Fingers crossed! Tot die tijd is het een kwestie van vrienden en familie die naar Amerika gaan lief aankijken. Of gebruik het gewoon als excuus om zelf een ticket naar de Verenigde Staten te boeken. Als we de lovende reviews van onze mede-beauty editors mogen geloven zijn de legendarische balsems ($12, set van 3 voor $30) het zeker waard.

Voor meer informatie: www.glossier.com

Tekst: Anna van der Griend
Beeld: Glossier

 

Categorieën